Wednesday, March 31, 2010

Khutbah malam

Semalam aku jadi tukang Khutbah...nak tahu khutbah apa hehehe

Sebenarnya aku nie suka gak bagi ceramah free kat bini aku...ceramah agama la,,yang simple-simple ja la...apa-apa ilmu yang aku dapat dari pembacaan aku akan syer dgn dia, dia pulak tiap malam lepas solat maghrib akan betulkan bacaan Al-Quran aku,aku nie lemah sikit dalam bacaan Al-Quran,jadi perkongsian ilmu la...tapi semalam lepas maghrib aku tak baca Al-Quran macam selalu...aku bagi khutbah pada dia tentang cara-cara mengelakkan penipuan dalam kehidupan kita sekarang nie,, bukan apa dia selalu sangat kena tipu oleh Agen-agen Insuran la,agen jual kad diskaun la agen jual kad melancong la..ntah apa-apa la....tengok sekali macam tegas sangat,, harap bulu roma ja banyak hehehe tapi selalu kena kencing dengan ayaq liuq ja dengan agen-agen penipu nie,,,aku rasa tahun lepas dekat 1000 duit dai abis kena tipu mcm tue ja,,,ingatkan dah abis,,tup-tup tahun nie ada lagi phuhhh
Tips yang aku bagi kat dia...jangan bagi kepada sebarangan orang no kad kredit, jangan bagi sebarangan salinan i/c pada orang, insiden yang berlaku semua akibat dia mudah sangat bagi no kad kredit pada orang, bila tengok bil mula buat gelabah buaya,, tiap bulan kena potong...penat la kena bayar,,disamping tu dia bagi alasan tak larat dengar depa dok bercakap at last bagi ja la..wahhh mudahnya..jadi aku bagi tips...butang handphone tu ada warna merah satu dan warna hijau satu...kalau tak larat nak dengar tekan ja butang merah..abis cerita...aku harap lepas nie perkara nie tak akan berulang lagi, aku tengok mata dia dah merah,,heheheh nak teriak la tue... bila lepas solat isyak baru aku baca Quran dengan dia,,,than aku ajak keluar makan kuey teow yang dia idamkan tue,,,tak mauuuu...hehehehe ok la tue...lepas baca buku jap than tidoooo ja la...
Semalam aku dah call budak yang tipu bini aku tue,,,aku gertak dia,,pagi nie dia call balik tapi orang lain yang cakap...aku cuma kata kalau depa tak return balik duit yang depa tipu dan potong dari kredit kad tu maka aku akan report polis dan akan bawa cerita nie ke paper...lantak la kat campany depa...bukan masalah aku ,,ini sebagai peringatan supaya tak menipu dalam perniagaan...

No comments:

Post a Comment