Wednesday, March 10, 2010


emmp 10/03/2010

Hari nie, esok dan lusa punya banyak aktiviti...dah tak tahu nak kemana dahulu, esok saja ada 3 aktivi,,2 meting dan 1 perasmian penutup kawad kecekapan,, emmp nampaknya meting kena swastakan la kat pegawai lain, kena gak pergi ke penutup kawad kecekapan sebab itu aktiviti Zon...tadi dah seharian kat Ipoh...penatttttt..
Dah dua tiga hari nie bini aku mcm nak loya-loya ja...aku rasa dah berisi la tue...kalau betul maknanya anak Mekah le...Makbul jugak doa kami berdua masa kat sana le..kalau betul menjadi maknanya bulan 11 nie keluar la budak tue...aku saja malas nak buat ujian lagi...tapi aku rasa iya la tue...harap2 sempat la bini aku berpantang kat rumah baru kami...kalau tak kesian gak sebab rumah sekarang agak sempit la sikit...tadi dia call pun kata tak sedap badan dan loya-loya ja...tak apa la malam nie la keluar pi shopping asam sikit heheheeee buat bekal kat dia nanti..sian gak dia kena berulang dekat sejam tiap hari nak pi kerja...ajak cari rumah kat area sana dia lak tak mau..kat sana tak ada tempat nak shopping katanya...
Hujung minggu nie anak2 cuti sekolah...amila dok ajak pi Cameron..emmp boleh sangat la..tapi depa tu penuh la pulak dgn aktiviti disekolah...bila yang depa free pun tak tahu..Amani toksah cerita la mmg sibuk mengalahkan Menteri...Amila lak doksibuk dgn Kursus pengawas apa ntah...Asna ja yag free and free....nanti la aku ejas masa nak kesana...yang pasti aku akan bawa la depa pi sana...
Sekarang cuma tengah plan untuk bercuti hujung tahun nie ja la...baru nie aku dah propose dah nak ke China atau ke Chiangmai (utara Thai ) atau Padang...depa lak lambat jawab...soo tiket dah tak offer, tapi rasanya nanti ada lak offer nie...kalau tak pergi ke Singapore ja la..ok gak tue...ke pulau Sentosa best gak...kalau singapore rasa senang la sikit...tido ja kat JB...pagi2 jalan ke singapore....kalau ke China offer dah berganjak pada bulan Jan...budak2 tue dah sekolah waktu tue..apapun kita cutiiii jugak yeee
nak cuti nie kakteh buat hal lagi...dia tak mau balik kota...aku pun tak paham kenapa dia malas sgt nak balik sana..tapi dia takut nak cakap dgn ibu dia...aku pelik la jugak..mcm ada yang tak kena ja la dgn suasana kat sana, walaupun depa ada gak story kat aku beberapa hal tapi aku rasa tak nak la masuk campur sangat selagi keadaan tak begitu terok...aku tak mahu la nanti mengganggu rumahtangga org lak...tapi aku dah plan kalau keadaan mendesak...sebab tu aku rasa baik gak cadangan bini aku beli rumah 4 bilik....mana la tau kan...
Sebenarnya aku agak depa nie mcm dipaksa menyukai bapak tiri depa oleh ibu depa...sedangkan bapak tiri tu mmg tak nak sgt ambil tahu hal budak2 nie...yang dia target aku rasa duit bekas bini aku yang banyak....duit aku le tue...aku amanahkan untuk anak2 aku tapi dibelanjakan untuk diri dia dan suami baru...untuk mengelakkan aku kesan kegunaan duit tu makan dia trensfer ke akaun tabung haji...sebab aku ada kawan boleh semak akaun ASB, hujung tahun dulu dia keluarkan 5 ribu lebih duit tu untuk belanja dia kawin...sebab tu yang aku bergaduh sakan dgn dia...kalau nak diikutkan jumlah duit yg aku amanahkan untuk anak2 aku tue lebih dari cukup untuk perbelanjaan sampai depa tamat pengajian...kalau dia keluarkan setiap bulan 1000 pun duit tu tak akan habis, sebab keuntungan tahunan lebih dari 12000 setahun, maknanya pokok tak akan terusik...tapi yang aku dengar sampai nak beli goreng pisang pun bekas bini aku bayar...yang lain2 tak yah cerita la...aku yakin duit tu akan habis dalam tempoh 5 tahun ja lagi....
Aku masih ingat lagi kata2 bekas bini aku...."duit tu dalam akaun aku, aku punya suka la,hang boleh buat apa? pasang lawyer pun tak akan menang...." kata-kata itulah yang menamatkan sikap tolak ansur aku selama ini kepada dia...,, tapi aku sungguh terkilan sebab orang diluar sana kata macam2 kat aku ..seolah-olah depa kenal bekas bini aku daripada aku, kalau bab cakap sapa pun tak akan percaya sikap sebenar dia...aku yang duduk serumah tahu la siapa dia sebenarnya....hinggakan mak dgn bapak aku pun mulanya kata dia betul...tapi bila anak2 aku yang story kisah sebenarnya baru la depa tahu dan panggil aku balik...kalau tak depa sampai tak mengaku aku anak sebab lakonan dia depan mak dgn bapak aku....at last cerita sebenarnya terbongkar....penah ka ada orang sediakan orang gaji pada bekas bini...kalau nak tahu sapa dia tue...aku la....
Walaupun banyak simpanan dah dia ambil tapi aku bersyukur sebab aku tak la susah sangat..cuma kena mula dari A balik la...sekarang setelah masuk tahun ke 3 ...aku makin stabil...sebab tu aku malas nak ajak kawan2 mai umah kami sebab serba tak lengkap...tapi hujung tahun nie ok la kot ...
Kesian kat bini aku dan anak2 kami....keadaan rumah skg kurang selesa la sikit tapi itu ja yang aku termampu berikan...sabar ya sayang-sayang abah dan sayang abang....

No comments:

Post a Comment