Wednesday, March 10, 2010




Hari nie sibuknya dari pagi sampai petang....

Sebab tu aku malas sangat nak ke Ipoh...sebab nak kesana dah 11/2 jam habis kat jalan...dgn balik dah 3 jam buang kat jalan...phuhhh kalau tak ada hal penting mmg malas la nak pi sana...kalau takat meting 2 merapu baik tak yah pergi lagi baik...baik duduk diam2 kat manjung nie...harap2 minggu nie selesai la bab ke Ipoh nie...
Semalam bini lapar Char Koey Teow...aku pun lapar gak jadi pakat order special punya la...emmmp clear sebab lapar dan sedap agaknya, ntah la bini mengidam ka anak yg mengidam hehehee...
Cuaca skg kat sini cukup panas..dah malas nak keluar bilik rasanya..terik sangat la..masa kat mekah baru nie pun tak rasa panas mcm nie... nie baru panas dunia..neraka nanti mcm mana la agaknya yee, semoga amalan kita diterima oleh Allah Taala la hendaknya, kita akan dapat masuk ke Syurga bukan kerana kuatnya amalan kita tetapi kerasa Ihsan Allah taala...jadi berbanyaklah beribadat semoga Allah mengesihani kita dan mengizinkan kita ke dalam Syurganya...
Sebenarnya masih terdapat satu lagi tempat yg aku teringin sangat na pergi tapi tak boleh pergi ...iaitu Masjid Al-Aqsa....agak sukar nak kesana kerana puak Israil menguasai tebing Gaza, harap-harap suatu hari nanti aku berkesempatan kesana, ianya merupakan tempat suci bagi Umat Islam selain dari Mekah dan Madinah....
Tadi amani call tanya siapa nak hantar pergi chek GG dia pada 17 Mac nie...masa tu aku rasa mak dia tengah cuti sekolah apasal lak nak tanya...saja dia nak susahkan aku la tu dengan menggunakan anak aku sebagai alasan, kalau dia ada hal rasanya aku tak kisah ambil cuti untuk hantar anak aku tue...tak apa kalau dia sekadar nak tgk aku akan sanggup ambil cuti untuk anak2 aku ka tak...jawapannya YA...aku sanggup..
itulah sikap berjual beli degan aku sejak dari dulu sampai sekarang, sikap yang aku paling tak suka dengan dia nie..dia cuma mau untung dipihak dia saja...stupid women...

ajsi...

No comments:

Post a Comment