Monday, March 22, 2010



Ini anak saya yang bernama asna adlina....'''bibik balik wudan..hehehe

Sebenarnya anak aku yg nie tak banyak bersama aku tetapi tak pernah terputus sebab sentiasa aku call...kalau aku call sure terjerit nak cakap...kadang-kadang aku sendiri tak faham apa yang dia cerita sebab mmg suara dia tak putus2 kalau cerita, permintaan standart dia kat aku...abah nak tidur hotel...abah nak mandi kolam atau abah nak pi lompat...hehehehe tapi maybe itulah kegemarannnay jadi itulah jugak tempat yang selalu aku bawa dia kalau bercuti, selalunya aku balik hari atau bermalam semalam kat hotel dengan dia...tapi cuti sekolah baru nie ada sedikit perubahan yang cukup menyenangkan aku...
Sebenarnya aku risau gak takut dia mengamuk bila aku bercadang nak ambil dia 2 malam dirumah aku...tapi tawakkal ja la..kalau ok maknanya lepas nie aku boleh la ambil lebih lama...aku ambil dia dgn anak aku yang no 3, amila..emmmpp seperti biasa dia akan banyak diam waktu aku mula ambil dia, mmg mcm tu la sejak dulu..cuma senyum2 ja bila aku tanya apa-apa hal...naik ja kereta terus dia layu..ngantuk la tue..dlm 10 minit ja terus dia nyenyak tidur... lepas 3 jjam baru dia terjaga...time tu aku pergi beli ikan kat tepi jalan ja...bila masuk ja kereta dia senyum simpul ja..mula dah cakap dan tanya kat mana??
Sampai kat rumah dah pukul 6 ptg lebih.. wife aku dah siapkan semua keperluan untuk anak aku nie,malam tu kami makan kat luar ja...anak aku nie kurus sebenarnya..ntah la kenapa..tapi maybe sesuai dgn uminya kot..aku tgk berselera lak dia makan bila disuap...banyak jugak dia makan..than aku bawa depa main sampai mengantuk baru balik kerumah...aku siapkan tempat tidur dalam bilik kami ja..thanks to my wife sebab tak kisah berkongsi bilik dgn anak2 kami 2 org tu...malam tue aku tidur dgn depa kat bawah...ntah mcm mana aku tertindih tangan asna la pulak..hehehe menangis dia tengah malam..alamak mcm mana nie..tapi spontan ja dia lompat naik atas katil dan pelok wife aku...kena pelok dan dodoi sikit terus dia lena sampai pagi...wahh aku tgk dah macam umi dgn anak ja...aku rasa bahagia sangat waktu tue...
Esoknya aku bawa depa pi cameron Highland..bertolak pukul 9 pagi...sebelum bertolak my wife dah siapkan bekal mee hoon, emmp aku suapkan asna pagi tu..alamak banyaknya dia makan..berselera aku tgk dia makan..aku terpikir gak kemana makanan pergi kalau tiap hari dia makan mcm tu sure badan dia tak kering mcm tue la...sampai dipertengahan jalan, aku isikan botol2 kosong dgn air bukit, ada la dalam 12 botol..mmg aku dah plan nak ambil air nie buat minum pun..masa tu my wife suapkan lagi asna..aku tgk dia makan lagi..phhh biar betul anak kami nie... tapi mmg dia makan banyak pun...mmg sedap atau mmg lapar atau dia nie mmg harus disuap baru dia makan...
sampai diatas sana kami jalan2 dan makan strawberry tahan dekat masuk waktu solat...soo aku tinggal depa dalam kereta dan pi solat dulu...bila aku balik aku tgk wife aku dok rancak suapkan asna lagi..hampir habis satu bungkus mee hoon yang dibuat isteri aku...bila aku nampak tue comfirm asna nie lalu makan cuma dia nie kena dilayan dengan menyuap makan dia... sekali pikir macam nak ambik dduk dgn aku ja..biar badan dia sihat dan besar sikit...sebab amila kata asna cuma dibagi nasi dan lauk dan dibiarkan suap sendiri...aku sedih,geram dan sakit hati bila dengar macam tu...
Kami sampai kerumah dah hampir maghrib...masing2 dah penat dan kenyang..malam kedua nie aku risau gak..buatnya dia mengamuk nak balik...aku bawa depa shopping jap kat Giant...asna nak seluar jeans yg ada butang warna pink...pengaruh Amani la nie..malam tue dia boleh lompat sakan lagi..aku ingatkan penat masa kat cameron highland...ntah pukul 1 lebih agaknya baru dia tido...nyenyak tidonya...tengah malam dia merengek sikit ja..bila wife aku tepok2 terus tido sampai pagi...
Bangun pagi depa tak nak mandi sebab mmg pagi tue aku nak bawa mandi kat Marina Cove Lumut...soo pagi tue kami makan sikit sarapan than terus ja mandi...rumah aku dgn marina cove tue tak jauh dalam 15 minit ja... mulanya asba merajuk...biasa la amila kan tukang kacau...lepas sejam baru mood dia ok..mandi sakan la..lepas tu mintak nak makan...phuhh nasib baik aku seludup nasi goreng..banyak lak dia makan..baki tue amila habiskan...asna dah naik berjemur sb dah kecut satu badan, lepas ok dia turun lagi...dah dekat pukul 12.30 baru habis mandi...
Balik kat rumah dia kata nak kencing hehehee..my wife bawa dia ke bilik air...hahahahaa dia kata nak terkentut..hehehe at lak dia berak hahahaha...lepas tu siap bagi arahan kat my wife.." cepat la cuci" alamak masing2 jerit bila tgk taik kat dalam bilik air...asna boleh buat muka toya je sambil sengeh hehehehe... apa lagi aku la kena hapuskan taik tu dari bilik air tue...nasib baik taik keras senang sikit la aku hapuskan..hehehehe, dia pakai seluar baru tu dari mula beli sampai lah kehari balik ...tak senonoh punya anak..
Pukul 3 ptg aku hantar depa balik ke simpang pulai...dan ambil kakteh pulak,,,tapi aku terus balik kg pulak lepas tue hehehehe..

No comments:

Post a Comment