Tuesday, April 20, 2010

Anak-anakku



Asna

Selamat hari jadi anak abah ....phuhh sedar tak sedar dah 3 tahun umur anak kesayangan aku nie....makin pandai cakap dan pandai bergaya....tahun nie aku hadiahkan sebuah basikal calour pink..idaman dia nie...dan umi dia bagi sepasang baju serta patung barbie....
Walaupun terlewat sikit aku sambut pada 17 hb dgn dia...sepatutnya 16 hb la...what ever pun...aku tak pernah lupa dan pasti ada hadiah walaupun tak seberapa...2 hari sebelum aku ambik dia...tiap hari dia call tanya pasal basikal dia hehehe sure seronok habis dapat hadiah idaman...apa lagi yang lebih mengembirakan aku selain melihat anak-anak aku tersenyum puas...that my happynest...
Oleh kerana masa terhad maka aku tak bawa depa pi mana-mana sangat,just bawa pergi makan dan pergi ketaman mainan saja...kali nie dia cakap tak henti-henti hehehee...otak aku dah mula melayang nak jaga anak aku nie sepenuh masa..emmmppp..kalau impian aku nie tercapai maka akulah insan paling bahagian dalam dunia nie...phuhhhh..
Kali nie aku tak kacau Aina..sebab aku tahu dia amat sibuk dengan jadual tuisyen dia...lagipun masa aku terhad sangat...hujung minggu nie aku sibuk pulak dengan perasmian balai baru..sabtu,ahad kerja huhhhhhhhhh...soo aku plan nak ambik anak aku pada minggu selepas tu la..that mean pada 30 hb nie la...emppp ,,kalau ada rezeki boleh la bawa anak-anak aku naik kereta baru hehehee...aku beli tu pun sebab nak bagi depa selesa dalam perjalanan...soo that why aku beli kereta baru nie...
Rumah dah beli..kereta dah beli..emmppp soo maybe this the best time ambik anak-anak duduk dengan aku...keselesaan dirumah dan keselesaan semasa diperjalanan...
Cuti baru nie aku ambil kesempatan pergi survey satu tapak rumah di perlis, emmp ok gak tapak tu,agak murah dan dan ada rumah banglo dah pun kat tapak tue, cuma perlu dikemaskan ja la sikit, aku rasa macam nak beli la jugak...saja nak bagi mak aku duduk sebab area tu kawasan madrasah atau pondok..soo sesuai la kalau mak aku duduk ..boleh gak mengeji kat situ sebab tiap petang ada orang mengajar agama...nanti-nanti aku pulak boleh duduk kat situ...maybe aku beli kot rumah tue...nampak kawasan cantik dan tenang ja...
Sabtu pagi aku main golf..phuhhh dah lama tak main...rasanya dah 4 bulan aku tak main...alamak sure aku kena belasah terok le nie...tapi nasib baik skill aku tak hilang lagi..ada la buah hikmah yang aku simpan..hehehe Che Din kalah terok lagi...nampaknya depa tu tak la ada perubahan sangat sepanjang aku tinggalkan..main macam tu la jugak hehehehe...
Walau pun aku diet tapi bila terbau gulai daging mak aku..phuhhh hancur diet aku hari ahad tue...punya 10 hari aku tahan diri dari sentuh nasi..akhirnya aku kecundang hahahahaha...Alia pun hancur gak bila makan sambal mak aku..dah bertambah2 aku tengok..berulang lak tu makan nasi...mana tak berat naik hehehehe
Nampaknya stategik aku dgn wife aku menampakkan hasil...Alia dah masuk perangkap..rupanya dia nie jenis yang jangan disuruh hehehe biarrrr ja...at last aku tengok dia cuci baju dan uruskan pakaian dia sendiri..hehehehe bernas gak otak bini aku, sampai bila ja sampai kat rumah semalam pun dia dok kalut cuci baju lagi hehehepadan mka..malas sangat heheheh...pagi tadi pukul 6 pagi dia bangun tanpa perlu disuruh hehehehee ...dah takut terlewat masuk sekolah..sebab kalau dia lewat lagi sure kena rotan hahahaha tau pun takut...sebenarnya aku dgn my wife ada plan yg lebih besar nak ajar Alia nie berdikari...tapi tunggu la nanti lepas duduk rumah baru...dengan dia nie kena plan betul2 hehehe...malasnya macam langit dgn bumi antara Alia dan Aina...phuhhh apapun aku akan lentur gak buluh nie hehehehe tengok la hang nahas la lepas nie aku kerjakan hehehe

No comments:

Post a Comment